FAQ

Poniżej przedstawiam odpowiedzi na najczęściej zadawane mi pytania:

1. Czy posiadasz uprawnienia do fotografowania w kościołach?
Tak, posiadam niezbędny dokument wydany przez Kurię Warszawską.

2. Czy podpisujemy umowę oraz wpłacamy pieniądze przed ślubem?
Na spotkaniu, jeżeli zdecydujecie się na moje usługi rezerwujemy termin na podstawie podpisywanej przez obie strony umowy oraz wpłaty zadatku w wysokości 200 zł.

3. Kiedy zapłacimy za nasze zdjęcia?
Za zdjęcia płacicie podczas ich odbioru osobistego lub przelewem przed odbiorem/wysyłką.

4. W jakim stylu fotografujesz?
Stylem mojej pracy jest fotoreportaż. Oznacza to iż nie wpływam na naturalny przebieg wydarzeń. Staram się fotografować tak aby nie zwracać na siebie uwagi. Jednocześnie w razie potrzeby służę radą, doświadczeniem, pomocą (np. wiązaniem krawatów ;-) Nieskrępowana i sympatyczna atmosfera pozwala Wam zapomnieć o ślubnym stresie, a mi fotografować Was takich jakimi jesteście. W reportażu ślubnym stawiam na jakość nie na ilość. Dlatego otrzymujecie ode mnie starannie wyselekcjonowany, obrobiony i spójny materiał który tworzy historię Waszego dnia a nie zlepek przypadkowych zdjęć.

5.  Na jakim sprzęcie pracujesz ? Czy posiadasz zapasowy aparat w przypadku awarii ?
Pracuje na cyfrowych pełnoklatkowych lustrzankach Canon 5DmkII z wysokiej klasy jasnymi obiektywami (m.in 24mm/1.4, 50mm/1.4, 85mm/1.2). Dzięki takiemu zestawowi jestem w stanie fotografować w ciemnym kościele bez użycia lamp błyskowych zachowując wysoką jakość zdjęć.
Zawsze posiadam drugi aparat oraz lampę (tej samej klasy) na wypadek nieprzewidzianej awarii, tak abyście mieli pewność wykonania przeze mnie zlecenia.

6.  Czy pracujesz z lampami błyskowymi ?
Preferuje pracę przy świetle zastanym (naturalnym) natomiast lampy błyskowe używam tylko gdy chcę uzyskać określony efekt.

Zdjęcie poniżej – jako światło kontry (za postaciami) światła zespołu. Jako światło wypełniające (dzięki któremu postacie są dobrze oświetlone) światło z lamy błyskowej

faq1

Zdjęcie poniżej – dzięki lampie błyskowej „zamrożeni” zostali biegnący ludzie a rozmyciem świateł na Sali pokazana jest dynamika sytuacji.

faq2

7.  Jak wygląda sesja plenerowa i czy warto ją zrobić w innym dniu ?
Zawsze jeżeli tylko są takie możliwości, namawiam na wykonanie sesji plenerowej w dniu innym niż ślub. Dzięki temu nie musimy uważać np. na zabrudzenie sukienki czy garnituru. Temat oraz miejsce pleneru ustalamy wspólnie. Jeżeli macie jakieś „magiczne miejsca” z pierwszych randek czy wspólne zainteresowania, możemy je wykorzystać do Waszej sesji. Jeżeli nie, staram się proponować coś w klimacie w którym czujecie się najlepiej. Zachęcam do dalszych wyjazdów np. w góry czy nad morze. Poza kosztem dojazdu i ewentualnego noclegu, nie ponosicie dodatkowych kosztów.

8.  Na jakim terenie działasz ?
Większość zleceń wykonuje w Warszawie, Garwolinie oraz Siedlcach, ale fotografuje w całej Polsce. Przy odległościach większych niż 100 km pobieram dodatkową opłatę za koszty dojazdu w wysokości 1 zł/km.

9.  Chcielibyśmy zobaczyć więcej zdjęć ślubnych oraz albumy, odbitki, prezentacje. Czy jest taka możliwość ?
Oczywiście. Zapraszam na niezobowiązujące spotkanie gdzie będziemy mogli porozmawiać o Waszych oczekiwaniach, moim stylu pracy. Zobaczycie przykładowe fotoksięgi, albumy, odbitki i prezentacje. To nic nie kosztuje a na żywo z pewnością możecie lepiej poznać moją ofertę.

10.  Z jakim wyprzedzeniem należy zarezerwować termin i w jaki sposób możemy podpisać umowę ?
Nie da się określić na ile wcześniej należy rezerwować terminy. Niektóre są niedostępne na rok i więcej przed planowaną datą, niektóre zarezerwujecie na tydzień przed. Termin mogę zarezerwować na 7 dni na podstawie maila bądź rozmowy telefonicznej. W tym czasie macie pierwszeństwo, jeżeli ktoś inny wykaże zainteresowanie. Aby zatwierdzić rezerwację należy podpisać umowę i wpłacić zadatek. Umowę możecie podpisać na spotkaniu lub poprzez pocztę tradycyjną.

11.  Kiedy ustalamy szczegóły odnośnie dnia ślubu ?
Na kilka dni przed ślubem kontaktuje się z Wami mailowo, przesyłając ankietę w której ustalamy wszystkie szczegóły dotyczące dnia ślubu. Jeżeli macie jakieś wątpliwości, ustalamy wszystko telefonicznie.

12.  Do której godziny pracujesz na weselu ?
Czas pracy określa wybrany pakiet. Najczęściej przez moich klientów preferowane są dwie możliwości: fotografowanie do pierwszego tańca lub do końca oczepin – godz. 1:00 w nocy.

13.  Jak wyglądają odbitki jakie dostajemy w pakiecie?
W każdym pakiecie otrzymujecie uzgodnioną liczbę dużych odbitek w formacie 15×23. Papiery na jakich są wykonywane to profesjonalne papiery Fuji (do wyboru: błysk, półmat, jedwab oraz polecana przez mnie perła) Wasze zdjęcia przygotowywane są na specjalnie skalibrowanym monitorze tak aby zgodność kolorystyki monitor-odbitka była jak najbardziej wierna.

14.  Po jakim czasie dostaniemy zdjęcia ?
Zgranie materiału, zabezpieczenie jego kopii, wybór zdjęć do reportażu (selekcja) oraz ich obróbka trwa do 30 dni roboczych. Jeżeli zamawiacie fotoksięgi, średni czas oczekiwania na nie to 7 dni od zatwierdzenia przez Was projektu.